Dersin Adı | Ürün Geliştirme ve Koleksiyon Hazırlama I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATU 209 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin koleksiyon kavramını ve koleksiyon hazırlama aşamalarını, tek üründen çok ürüne geçişi, ürünler arasındaki kombinasyonu sağlamak için gerekli teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, farklı pazar segmentine göre koleksiyon hazırlama tekniklerini içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Genel Bilgiler | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 1 |
2 | Koleksiyon hazırlama sürecine dair temel kavram, ilke ve açıklamalar | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 2 |
3 | Koleksiyon için tema belirleme, hikâye, renk ve malzeme panolarının hazırlanması | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 3 |
4 | Model geliştirme | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 4 |
5 | Model tasarımlarının değerlendirilmesi ve geliştirilecek modelin belirlenmesi | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 5 |
6 | Model varyasyonlarının oluşturulması | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 6 |
7 | Kalıp hazırlama çalışmaları | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 7 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Prototip hazırlama | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 8 |
10 | Prototip kontrolü ve gerekli düzeltmeleri yapma | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 9 |
11 | Üretim için iş akış planlarının, kalite parametrelerinin hazırlanması | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 10 |
12 | Koleksiyon üretimi | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 11 |
13 | Koleksiyon üretimi | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 11 |
14 | Koleksiyon üretimi | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Bölüm 11 |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. |
16 | Final |
Ders Kitabı | BROWN, Patty., Janett Rice; Ready to Wear Apparel Analysis, Prentice Hall, USA,2001. JONES, Sue Jenkyn., Moda Tasarımı, Çev:Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009. RENFREW Elinor, Colin Renfrew., Basics Fashion Design: Developing a Collection, Ava Publishing, USA,2009. STONE, Elaine., The Dynamics of Fashion, Fairchild Publications, New York, 2001. BURKE, Sandra., Fashion Designer: Concept to Collection (Fashion Design Series), Burke Publishing, USA, 2011. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 121 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. | X | ||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | X | ||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. | X | ||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest